Artystka nawiązuje do starogreckiej opozycji między apollińskim a dionizyjskim. Zwraca uwagę na interpretacje kanonów piękna, płci, erotyki i wzniosłości. Pokazuje, że wszystko zależy od kontekstu. Na wystawie pojawiają się słynne przedstawienia: Herkules i Afrodyta, Prometeusz, Głowa Herkulesa i Lukrecja. Rosenberg przypomina, że monochromatyczne marmurowe posągi, znane nam z muzeów i wycieczek, były pierwotnie polichromowane.
Aura Rosenberg bada życie wewnętrzne pomników z różnych epok i ich związki. Stawia pytania: czym jest dzisiaj przestrzeń publiczna? Do kogo należy? Jaki jest scenariusz dla jej głównych bohaterów: pomników i rzeźb?
Artystka eksperymentuje z wydrukami soczewkowymi, tworząc serie łączące obrazy współczesne z klasyczną ikonografią zaczerpniętą z mitologii greckiej i rzymskiej. Na wystawie pojawia się np. szarżujący byk i nieustraszona dziewczynka nawiązujący to mitologicznej opowieści o Minotaurze. Inną charakterystyczną postacią wystawy jest jednorożec, który pojawia się od starożytności na całym świecie i we wszystkich cywilizacjach, w tym także w Łodzi – jako najczęściej omawiana rzeźba w miejscu zwanym „Przesiadkowem”.
Kuratorką wystawy jest Barbara Piwowarska.