Narracja wystawy została zbudowana wokół 4 działów tematycznych, m.in. rytmu biologicznego (to istotna część wystawy, która pokazuje inspiracje światem form organicznych, jak również analizę problemu niepowtarzalności w powtarzalności) i rytmu muzycznego (znajdują się tu prace będące wynikiem poszukiwań form obrazujących wzajemne relacje abstrakcyjnego znaku plastycznego jako nośnika informacji a dźwiękiem).
Oprowadzanie poprowadzi Antoni Michnik, przybliży Państwu problematykę rytmu w całej twórczości Antoniego Starczewskiego.
„Starczewski (…) wielokrotnie podkreślał, że wiele z jego prac można traktować jako potencjalne partytury. (…) W tym kontekście możemy też spojrzeć na nowo na wielokrotnie podkreślane napięcie w twórczości Starczewskiego – między powtórzeniem i wyjątkowością każdego z elementów tworzonych przezeń serii. To podejście bliskie muzyce i szerzej, sztukom performatywnym – każdy element wymaga kolejnego wykonania, które wprowadza rozmaite mikroróżnice” - opowiada.
Antoni Starczewski (1924-2000) - to jeden z najciekawszych i najważniejszych artystów łódzkiego środowiska lat powojennych. Eksplorował obszary sztuk wizualnych, muzyki, języka. Stworzył własny alfabet form i w naturalny sposób przenosił go m.in. na projekty muzyczne oparte na rytmie. Wyróżnił szczególną kategorię rytmu przestrzennego.
Antoni Michnik - absolwent Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Doktorant IS PAN, złożył dysertację poświęconą audiosferze I wojny światowej. Ma na swoim koncie liczne publikacje, a także wykłady, m.in. w ramach zajęć tzw. Uniwersytetu Krytycznego czy Festiwalu Nauki.
Godzina 12.30
Bilety: 18 zł normalny | 12 zł ulgowy
Limit osób: 30
Bilety na wydarzenie do kupienia w kasie muzeum lub na stronie bilety.cmwl.pl