Łódzka Organizacja Turystyczna

Nowa mega atrakcja w EC1 Łódź. Centrum Komiksu przyjmuje już pierwszych gości

W minioną sobotę, 7 października, uroczyście rozpoczęła swoją działalność instytucja o nazwie Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej (CKiNI) w EC1. Odtąd, nową atrakcję można odwiedzać od wtorku do niedzieli, w godzinach 10:00–18:00. Biletów na pełen dzień można nabyć zarówno w kasach EC1, jak i na oficjalnej stronie internetowej.

centrum komiksu i narracji interaktywnej łódź

Centrum Komiksu i Narracji Interantywnej - czyli co?

Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej roztacza się na trzech różnych poziomach, prezentując odwiedzającym zarówno miejsca wystawowe, jak i pracownie warsztatowe. Na parterze tego fascynującego miejsca, można wybrać się w podróż w głąb historii początków gier komputerowych, pierwszych konsol i komputerów. Tu także można zrelaksować się przy filiżance kawy albo umówić na spotkanie w strefie wypoczynku z wygodnymi kanapami. Na pierwszym piętrze oczekuje na nas wyjątkowa okazja, by wcielić się w rolę twórców gry „Wiedźmin” i zgłębić fascynującą historię komiksu. Natomiast na ostatniej kondygnacji znajdziemy doskonale wyposażone sale warsztatowe, dostosowane zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych miłośników sztuki komiksowej.

Huczne otwarcie Centrum Komiksu w Łodzi

W dniu otwarcia, Centrum CKiNI przywitało swoich pierwszych gości dwiema emocjonującymi wystawami czasowymi. Pierwsza z nich to monumentalna wystawa retrospektywna, poświęcona mistrzowi sztuki komiksowej i ilustracji – Grzegorzowi Rosińskiemu, który przez lata zasługuje na uznanie jako czołowy artysta europejskiego komiksu. To on dał życie postaciom takim jak Thorgal, Szninkiel czy Kapitan Żbik. Druga z prezentacji to wystawa Piotra Nowackiego, autora znanej serii komiksów o Misiu Zbysiu.

Ponadto, 7 października miała miejsce premiera antologii tekstów o tytule „Wokół narracji interaktywnej”. Ta opowieść o potędze gier komputerowych polega na tym, że, dostarczając graczom określone ramy, mechaniczne zasady i reguły, pozwalają nie tylko na uczestnictwo w gotowych historiach, ale również na kreowanie własnych, niezapomnianych przeżyć.

– Gry to coś znacznie więcej niż jedynie rozrywka. Warto podchodzić do tego medium z powagą. Dlatego też postanowiliśmy współpracować z ekspertami, wśród których znajdowali się badacze, publicyści i przede wszystkim sami twórcy gier. Ich artykuły stanowią integralną część antologii „Wokół narracji interaktywnej”, która stanowi pierwsze dzieło wydawnicze naszego Centrum – podkreślają wydawcy tego dzieła.